cornellà creació

Face to face:

Bisila Bokoko: “No deixin que Donald Trump els impedeixi complir el seu somni americà”


Aktham Habbaba: “USA, gran potencial que no és tan lluny. S’han d’aprofitar les oportunitats”

 

Bisila Bokoko, una de les espanyoles més influents en el món dels negocis americans, i Aktham Habbaba, de l’ICEX, ens han parlat avui al Cornellà Creació dels secrets per exportar als EE.UU en l’era Trump

Com iniciar l’exportació de productes cap als mercats americans en un moment econòmic, polític i social caracteritzat per la presidència de Donald Trump, ha estat l’eix central del face to face protagonitzat per Bisila Bokoko, exdirectora executiva de la Cambra de Comerç Espanyola en EE.UU i per Aktham Habbaba, cap de sector de Productes Agroalimentaris a l’Institut Espanyol de Comerç Exterior (ICEX). En la intervenció d’avui, tots dos convidats han transmet tranquil·litat als empresaris que vulguin obrir noves línies de negoci allà i els motiven per què l’arribada de Trump no sigui un impediment per continuar amb els seus plans d’expansió. Emprant els instruments necessaris i seguint les pautes que dicta la cultura dels negocis als Estats Units, hi ha moltes possibilitats d’èxit, explica Bisila Bokoko, consultora amb domicili actual a Nova York i una de les espanyoles més influents en el món dels negocis americans.

Per la seva banda, Aktham Habbaba, recorda que l’ICEX està al servei de l’empresari que vulgui exportar a qualsevol indret i ha enumerat alguns dels molts programes d’assessorament i recolzament que duen a terme. El 74% de les nostres exportacions s’adrecen al consumidor europeu i hem d’aconseguir diversificar-nos encara més i arribar a altres mercats, assegura. Habbaba afegeix que l’empresari espanyol ha canviat per adaptar-se als mercats estrangers millorant per exemple la seva capacitat de comunicació, creant productes altament competitius i desenvolupant campanyes de màrqueting cabdals.

Segons Bisila Bokoko, el primer que ha de tenir clar l’empresari és a quina zona vol adreçar el seu producte i considera que, en aquests moments, les més adients poden ser Florida, La zona Est, Texas i Califòrnia. Abans de llançar-se s’han d’assessorar degudament, trobar un partner, un distribuïdor fidel que és qui coneix realment el mercat i sobretot, complir estrictament els terminis de lliurament de mercaderies. Estats Units et dóna una oportunitat i si la perds, és molt difícil tornar-ho a provar, afirma en la seva intervenció. Segons el seu parer, Trump vol mantenir una relació cordial política i comercial amb Europa. Crec que si canviés alguna cosa trigaria encara alguns anys. No deixin que Trump els impedeixi complir el seu somni americà, conclou.

 

Propers Actes

  • 5 de maig a les 13.30h – WTC Almeda Park
    Daniel Innerarity
    , Director de l’Institut de Governança Democràtica
  • 9 de juny a les 13.30h – WTC Almeda Park
    Face to face:
    Mónica Moro, Directora General Creativa McCann Espanya
    Enrique Burgos, Precision & CRM Marketing Manager per a Europa Occidental de Coca-Cola
  • 6 d’octubre a les 9h – Museu Agbar de les Aigües
     Face to face:
    Sarah Harmon, Directora Linkedin Talent Solutions Espanya i Portugal
    Fernando Trias de Bes, expert en estratègia i nous models de negoci
  • 17 de novembre a les 13.30h – L’Auditori de Cornellà
    Jorge Wagensberg, professor, investigador científic i escriptor

Cornellà de Llobregat, 17 de març de 2017

Comparteix-lo: